Dier & Arts Praktijk Goes +31(0)113-228866
Dier & Arts Praktijk 's-Gravenpolder +31(0)113-313050
Dier & Arts Praktijk Kruiningen +31(0)113-381233
Dier & Arts Praktijk Yerseke +31(0)113-572756

FAQ

Veelgestelde vragen

  • U bent van harte welkom bij onze praktijk. Wilt u een afspraak maken? Neem dan telefonisch contact op of kom langs aan de balie. De assistentes staan u graag te woord als u meer informatie wilt of vragen heeft over onze praktijk.

  • U kunt bij het maken van een afspraak aangeven bij welke dierenarts u terecht wilt. Tijdens vakantie of afwezigheid van uw dierenarts wordt uw huisdier behandeld door één van de andere dierenartsen.

  • U kunt tijdens openingstijden telefonisch of aan de balie een afspraak maken. Daarnaast kunt u via de website zelf een afspraak inplannen op een dag en tijd die u zelf kunt kiezen. Klik hier om een afspraak online te maken

  • Klik hier voor een actueel overzicht van onze openingstijden

  • U kunt een e-mail sturen voor algemene vragen of opmerkingen. Wij doen ons best om uw e-mail binnen vijf werkdagen te beantwoorden.

    Wilt u een afspraak maken? Bel dan tijdens openingstijden naar de praktijk van uw voorkeur. In geval van spoed adviseren wij u direct telefonisch contact op te nemen met de praktijk, zodat uw huisdier zo snel mogelijk geholpen kan worden.

    Let op: vragen van medische aard gericht aan ons kantoor kunnen niet beantwoord worden. Neem hiervoor contact op met één van onze praktijken.

  • Wij behandelen (bijna) alle kleine gezelschapsdieren. U bent welkom met uw hond, kat, konijn, cavia, hamster, fret, kip, rat, chinchilla, duif, eend, schildpad en vogel.

  • U kunt bij ons contant en per pin betalen.

  • Onze praktijken zijn uitgerust om uw huisdier de beste zorg te bieden. In principe behandelen wij uw dier in onze praktijk. Heeft u redenen waarom u niet naar de praktijk kunt komen? Overleg tijdig met de assistente om tot een oplossing te komen. Spoedgevallen worden altijd in de praktijk behandeld, omdat wij hier de juiste medische voorzieningen hebben om uw dier te helpen.

  • Nee, helaas is het wettelijk niet toegestaan om de medicijnen te retourneren. U kunt (oude) medicijnen inleveren bij de apotheek.

  • Wij streven er naar om antibiotica met beleid in te zetten. Wij geven nooit zomaar een kuur of een zalf mee zonder de patiënt gezien te hebben. Na een kuur willen we uw dier altijd graag terugzien om te kijken of er met de kuur gestopt kan worden. Te vroeg stoppen met een kuur veroorzaakt namelijk resistentie. Soms kiezen we ervoor even af te wachten of het lichaam het zelf kan oplossen en geven dan geen antibiotica

  • In de meeste landen is een vaccinatie tegen hondsdolheid (rabiës) verplicht. Sommige landen stellen nog aanvullende eisen. Kijk op LICG Reizen en Vakantie voor meer informatie over vaccinaties en andere zaken waar u aan moet denken als u uw huisdier meeneemt naar het buitenland. Het door ons gebruikte vaccin tegen hondsdolheid is 3 jaar geldig.

Terug naar Contact
Terug naar boven