dierenarts goes

icon kies duits icon kies engels icon kies nederlands
button naar proteq
route icon

ROUTE

faqs icon

FAQ'S

afspraak icon

FACEBOOK

afspraak icon

LOGIN

afspraak icon

INSCHRIJVEN

Veel gestelde vragen

Algemeen


1. Hoe word ik klant?

U bent van harte welkom bij onze praktijk. Wilt u een afspraak maken? Neem dan telefonisch contact op of kom langs aan de balie. De assistentes staan u graag te woord als u meer informatie wilt of vragen heeft over onze praktijk.

2. Wordt mijn dier altijd door dezelfde dierenarts behandeld?

U kunt bij het maken van een afspraak aangeven bij welke dierenarts u terecht wilt. Tijdens vakantie of afwezigheid van uw dierenarts wordt uw huisdier behandeld door de vaste waarnemend dierenarts.

Contact


3. Hoe maak ik een afspraak?

U kunt tijdens openingstijden telefonisch of aan de balie een afspraak maken.

4. Wat zijn de openingstijden van de praktijken?

Zie voor een actueel overzicht van onze openingstijden: openingstijden

5. Waarom is mijn e-mail nog niet beantwoord?

U kunt een e-mail sturen voor algemene vragen of opmerkingen. Wij doen ons best om uw e-mail binnen 5 werkdagen te beantwoorden.

Wilt u een afspraak maken? Bel dan tijdens openingstijden naar de praktijk van uw voorkeur. In geval van spoed adviseren wij u direct telefonisch contact op te nemen met de praktijk, zodat uw huisdier zo snel mogelijk geholpen kan worden.

Let op: vagen van medische aard gericht aan ons kantoor worden niet beantwoord. 

Praktijk


6. Welke diersoorten worden er in de praktijken behandeld?

Wij behandelen (bijna) alle kleine gezelschapsdieren. U bent welkom met uw hond, kat, konijn, cavia, hamster, fret, kip, rat, chinchilla, duif, eend, schildpad en vogel.

7. Hoe kan ik betalen?

U kunt bij ons contant en per pin betalen.

8. Is het mogelijk dat de dierenarts thuis langskomt?

Onze praktijken zijn uitgerust om uw huisdier de beste zorg te bieden. In principe behandelen wij uw dier in onze praktijk. Heeft u redenen waarom u niet naar de praktijk kunt komen? Overleg tijdig met de assistente om tot een oplossing te komen. Spoedgevallen worden altijd in de praktijk behandeld, omdat wij hier de juiste medische voorzieningen hebben om uw dier te helpen.

Apotheek


9. Kan ik medicijnen terugbrengen?

Nee, helaas is het wettelijk niet toegestaan om de medicijnen te retourneren. U kunt (oude) medicijnen inleveren bij de apotheek.

10. Kan ik bellen voor een antibioticakuur voor mijn huisdier?

Wij streven er naar om antibiotica met beleid in te zetten. Wij geven nooit zomaar een kuur of een zalf mee zonder de patiënt gezien te hebben. Na een kuur willen we uw dier altijd graag terugzien om te kijken of er met de kuur gestopt kan worden. Te vroeg stoppen met een kuur veroorzaakt namelijk resistentie. Soms kiezen we ervoor even af te wachten of het lichaam het zelf kan oplossen en geven dan geen antibiotica.

11. Kan ik online medicatie of diervoeding bestellen?

Binnenkort kunt u dieetvoeding en herhaalmedicatie online bestellen. Nu is dit nog niet mogelijk. Als u de assistente belt, wordt er voor gezorgd dat het middel of het voer voor u klaarligt in de praktijk.

Op Vakantie


12. Moet mijn huisdier worden gevaccineerd als ik hem meeneem op vakantie?

In de meeste landen is een vaccinatie tegen hondsdolheid (rabiës) verplicht. Sommige landen stellen nog aanvullende eisen. Kijk op lICG Reizen en Vakantie voor meer informatie over vaccinaties en andere zaken waar u aan moet denken als u uw huisdier meeneemt naar het buitenland. Het door ons gebruikte vaccin tegen hondsdolheid is 3 jaar geldig.